Trilogia Cadela Força: Capítol I. La Núvia i el Bona Nit Ventafocs · Grec Festival de Barcelona 2023
- 20 i 21 de juliol
- Teatre Lliure de Montjuïc - Barcelona
- SOCI
- SOCI PLUS
DESCRIPCIÓ
PROMOCIÓ:
- Entrades al 20% de descompte per a la Comunitat TRESC a partir del 18 d'abril*
*Localitats molt limitades!
*****
Una actuació que travessa capes de temporalitats. Un grapat de capes de cadàvers de dones. La notícia de la violació i la mort d'una artista que feia una performance relacionada amb la creença en la bondat humana origina un tapís d'històries que tenen en comú narracions de violació i feminicidi.
Just després d'estrenar-la al Festival d'Avinyó, Carolina Bianchi debuta a Espanya amb aquest muntatge. A l'escenari, amb el col·lectiu que dirigeix, Cara de Cavalo, crea un viatge a l'abisme, un forat enmig del desert, una capbussada en la violació, un descens a l'infern. ¿Es tracta de ressuscitar una performance ¿explica l'artista¿ en un intent de trobar pistes a un enigma difícil d'anomenar, a una memòria massa incompleta per tocar-la. Quin buit hi ha entre una relliscada i la mort? Què somia aquest cos adormit? Com podem passar per aquesta fragmentació entre memòria i somni, entre imaginació i realitat factible? Què es fa amb tota aquesta informació? Què passa quan algú sobreviu?"
Carolina Bianchi és una directora de teatre, escriptora i intèrpret brasilera amb seu a Amsterdam. Les seves obres parteixen d'una perspectiva de crisi per llançar confabulacions sobre el gènere, la violència sexual i la història de l'art. Les seves posades en escena combinen referències diverses a la literatura, el cinema i la pintura, són plenes d'elements musicals i proposen una confrontació constant amb tot allò que sembli una veritat absoluta.
Aquest primer capítol de la trilogia, que serà seguit de The Rape Scene (2024) i The Broderhood (2025/6), és la darrera creació de Carolina Bianchi amb el col·lectiu Cara de Cavalo, amb el qual ha produït fins ara els espectacles O Tremor Magnífico (2020), LOBO (2018), la performance Quiero hacer el amor (2017) i la lectura performance Mata-me de Prazer (2016).
Una producció de Metro Gestão Cultural (el Brasil) i Carolina Bianchi y Cara de Cavalo.Coproduït pel Festival d'Avignon, KVS (Brussel·les), Maillon, Théâtre de Strasbourg - Scène européenne i Frascati Producties (Amsterdam).
Aquest espectacle s'estrena el 6 de juliol de 2023 al Festival d'Avinyó.
Residència per acabar la peça i construcció de l'escenografia: La FabricA, Festival d'Avignon.
Residències: Frascati Theater, DAS Theatre (Amsterdam), Festival Próximamente/KVS (Brussel·les), Festival 21 Voltz/Central Elétrica (Porto), Pride Festival (Belgrad), Greta Galpão (São Paulo) i Espaço Desterro (Rio de Janeiro).
Hi donen suport: Fundació Ammodo, DAS Theatre Master Program, 3 Package Deal of the AFK - Amsterdams Fonds voor de Kunst / Coalition: DAS Theatre, NDSM and Over 't IJ Festival, Theater Der Welt i Kaaitheater.
FITXA TÈCNICA
INFORMACIÓ DE L'ESDEVENIMENT
DATA
Aquesta proposta ja no està disponible
IDIOMA
Portuguès amb subtítols en anglès i català
CATEGORIES
ADREÇA
Pl. Margarida Xirgu, s/n
08001 - Barcelona
INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT
Dates: 20 i 21 de juliol
Horari: A les 20:30h
Horari Taquilles:
feiners de 18h a 21h. Dissabtes, diumenges i festius de 16h a 18h
La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.
COMPARTEIX