Mischa Maisky & OCM
- Palau de la Música Catalana - Barcelona
- SOCI
- SOCI PLUS
DESCRIPCIÓ
Orquestra Simfònica Camera Musicae
Tomàs Grau, director
A. Dvorak: Concert per a violoncel i orquestra, op. 104
M. Ravel: Daphnis et Chloe, Suite num. 2
M. Ravel: Bolero
PRIMER EMOCIONAL, DESPRÉS INTEL·LECTUAL
Del 1892 al 1895 Antonin Dvo¿ák va viatjar als Estats Units convidat per Jeannette Thurber. La fundadora del Conservatori de Nova York hi va pensar per a què es fes càrrec de la direcció d'aquesta institució. Durant aquesta estada va escriure un dels concerts per a violoncel més coneguts del repertori per a aquest instrument; dedicat al solista Hanuš Wihan, finalment el va estrenar Leo Stern sota la batuta del mateix compositor. En aquell moment era freqüent el reaprofitament de material: al segon moviment es pot escoltar Lass' mich allein, un lied que el propi Dvo¿ák va escriure anys abans.
Daphnis et Cloé va ser un encàrrec de Serguei Diàguilev per als seus ballets russos. El propi Maurice Ravel va anomenar aquesta obra una `simfonia coreogràfica'. Posteriorment, el compositor va fer-ne una selecció per a crear dues suites orquestrals. Segons Ígor Stravinsky, aquesta, era una de les obres musicals més bella creada per un compositor francès.
Sens dubte, 1928 va ser un gran any per a la música contemporània. Van veure la llum moltes obres importants d'autors com Prokófiev, Schönberg, Bartók i Milhaud, entre d'altres. Un any abans la ballarina i empresària russa Ida Rubinstein, encarrega a Ravel la composició d'un ballet amb caràcter espanyol per representar amb la seva companyia. Neix llavors el conegut Bolero amb un ritme i un tema repetitiu a mode d'obstinat. Poc a poc els instruments de l'orquestra s'afegeixen a aquesta dansa en el que es va arribar a considerar un senzill exercici d'orquestració.
INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT
La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.
COMPARTEIX