Directa del Festival Grec, el 4 de desembre arriba al Teatre Lliure ‘El Misantrop’, la versió actualitzada que ha fet La Brutal d'una de les comèdies més conegudes de Molière, dirigida per David Selvas. El clàssic del dramaturg francès, que va ser escrit fa 300 anys, ens parla d’una temàtica que ha traspassat generacions: la falsedat de la societat. Ara, ambientada en una empresa discogràfica, l’adaptació de La Brutal explora la hipocresia, la vanitat i l'obsessió per les aparences en un món influenciat per les xarxes socials.
Alceste, interpretat per Pol López, és ‘El Misantrop’, un aficionat a la música que n’està fart de l’entorn en què viu, un ambient tacat pel capitalisme, el conformisme, els interessos i la falsedat. Així, es troba immers en un conflicte amb la seva parella, Célimène, interpretada per Mireia Aixalà, una dona ambiciosa i pragmàtica que es mou amb habilitat en l'entorn de la indústria musical i que no vol abandonar les seves aspiracions. Al seu costat, Laia Alsina, Júlia Genís, Norbert Martínez, David Menéndez, Alex Pereira i Albert Prat completen el repartiment.
A l’hora d’adaptar l’obra, per Selvas i el dramaturg Sergi Pompermayer va ser essencial saber discernir quins elements s’havien de mantenir i quins s’havien de canviar de l’obra de Molière. Originalment, la rancúnia d’Alceste envers la humanitat és causada per la infidelitat de la seva dona, que es presenta com un personatge pla i un xic pervers. En aquesta revisió, els personatges estan en igualtat de condicions i compten amb una major profunditat psicològica, enfrontant un conflicte molt comú, però no per això menys dolorós: voler perseguir camins diferents.
La voluntat de fer una comèdia molt crítica i punyent que encaixi perfectament amb l’actualitat no es pot acomplir sense representar el rol que hi juguen les xarxes socials. L’obra mostra com aquestes ens poden fer caure en l’obsessió, desdibuixant la nostra veritable identitat fins que es fa difícil respondre, i fins i tot preguntar-se, 'Qui soc jo realment?'. Aquesta uniformitat i falsedat es contraposa amb la missió del personatge principal d’anar per la vida amb la genuïnitat per bandera, fins al punt de veure com l’honestedat pot generar situacions còmiques, dramàtiques o ridícules.
El text i la música es retroalimenten harmoniosament per donar un sentit complet a l’obra. Pablo Macho Otero ha reescrit el vers alexandrí de l'original amb un llenguatge actual, ple de jocs de paraules i referències a la realitat d'avui en dia, que es barreja amb l’espai sonor i la música de Paula Jornet i Adrià Jornet, una banda sonora al llarg de l’obra on els mateixos actors i actrius toquen i interpreten grans hits de la música pop i rock i temes originals.
D’aquesta manera, la nova versió s'apropa al públic a través d'un llenguatge actual, la influència de les xarxes socials i la música en directe, però mantenint l'essència de la comèdia original de Molière.
No et perdis ‘El Misantrop’ al teatre lliure del 4 de desembre al 4 de gener i aprofita la promoció exclusiva TRESC: entrades a NOMÉS 10 € per a socis i socis plus aquí!
Fotografies d'escena d' "El Misàntrop" de David Selvas
Fotografies d'escena d' "El Misàntrop" de David Selvas
Fotografies d'escena d' "El Misàntrop" de David Selvas
Fotografies d'escena d' "El Misàntrop" de David Selvas
Fotografies d'escena d' "El Misàntrop" de David Selvas
COMPARTEIX