COMPARTEIX

Notícies
9 D’OCTUBRE DEL 2018 per Júlia Roqueta

La 27ª edició del festival Temporada Alta de Girona i Salt arriba carregada de propostes interessants i no volem que te’n perdis cap! L’escenari que comparteixen les companyies consolidades i el talent emergent ens té preparats un total de 97 espectacles per a tots els públics i gustos.

Al TR3SC et proposem una selecció d’algunes d’aquestes propostes perquè coneguis el panorama actual, nacional i internacional, t’ho perdràs?

 Slava’s Snow Show

Slava’s Snow Show

Poesia, màgia i moltes sorpreses t’esperen al Teatre Municipal de Girona el Diumenge 4 de novembre. El Clown que fa nevar, ens torna a portar els globus gegants, l’aventura i les teranyines. Si t’atreveixes, uns homenets verds i bojos, liderats per un clown, et guiaran pel món de fantasia que ha creat Slava Polunin, una aventura pels sentits.

 Vestuvès (Casament)

Vestuvès (Casament)

Si ets dels que gaudeix de les sorpreses, no et pots perdre aquesta sàtira autocrítica oberta a la improvisació. El director Oskaras Koršunovas, a qui li agrada sorprendre i arriscar, ens acosta la burgesia i els seus costums des d’un punt de vista ben diferent, una nova visió on els espectadors i espectadores podran riure i al mateix temps viure una experiència única.

 La néta del Senyor Linh

La néta del Senyor Linh

El prestigiós director belga Guy Cassiers dirigeix a l’increïble Lluís Homar en aquest drama sobre els refugiats de Philippe Claudel. Per què no te’l pots perdre? És única a cada país. Cassiers adapta el guió a l’actor que l’ha d’encarnar, per retratar la identitat i la soledat de l’exili i transmetre en forma de metàfora, l’estat de confusió que viu Europa actualment.

 Clara Peya

Clara Peya

La pianista Clara Peya deconstrueix des del feminisme la idea d'amor romàntic a ritme de jazz, pop i electrònica. 'Estómac' és un pont entre el cor i les entranyes en què Peya ens condueix a través d'un viatge visceral a la recerca de l'amor en la seva essència més bàsica. La seva proposta tot just acaba de sortir del forn i nosaltres ja vam tastar-la en exclusiva en el Més que Música. El primer de novembre, doncs, nova oportunitat per gaudir d'aquesta creadora única.

 

 The animals and children took to the streets

The animals and children took to the streets

L’any passat, la companyia britànica 1972 va enamorar al públic amb ‘Goleman’. Aquest any torna al Temporada Alta amb l’espectacle que els va llençar a la fama, una proposta que promet complir amb les expectatives. A través de la unió entre les actrius i el joc videogràfic creat per Paul Barritt, veurem el conte que narra les històries d’un barri marginal i els seus habitants amb un toc d’humor ben diferent al que estem acostumats/des.

 Macho Man

Macho Man

Per aquelles persones més inquietes, us proposem aquesta instal·lació creada per Àlex Rigola sobre les cares de la violència masclista. Deu espais a través dels quals, l’espectador/a pot interactuar i experimentar els àmbits en què passa aquest tipus de violència: a casa, a la feina, al carrer... Impactant i crítica, la instal·lació escenifica algunes de les preguntes que ha plantejat el seu creador.  

 El bramido de Düsseldorf

El bramido de Düsseldorf

Sergio Blanco arriba al Temporada Alta amb un text d’autoficció que relata l’agonia i la mort del pare d’un dramaturg a Düsseldorf i quines causes l’han portat fins aquesta situació. El que segons els crítics d’Uruguai el converteix en el millor autor del país. El text planteja la reflexió sobre els límits de l’art i la representació de la sexualitat amb una posada en escena que no ens deixarà indiferents.

 

 Uncanny Valley

Uncanny Valley

Amants de la tecnologia i les conspiracions futuristes, el protagonista d’aquest espectacle és un robot d’aspecte humà! L’obra que porta la companyia alemanya Rimini Protokoll, per primera vegada al Temporada Alta, planteja qüestions com el què passaria si es pogués fer la còpia d’una persona. Agafant una hipòtesi de la robòtica que afirma que els robots que s’assemblen massa a nosaltres, causen rebuig i desconfiança.


per  Júlia Roqueta