Desconec quantes vegades s’ha anunciat als quatre vents que el govern abaixaria el mal anomenat IVA cultural.
D’entrada, reivindico la necessitat de no anomenar-ho així, IVA cultural. L’IVA no és cultura. Només és un impost i per tant, no ho equiparem. Com a alternativa, proposo dir-ne “Impost per Venjar-se dels Artistes”, “Punyalada per l’esquena al sector de la cultura” o bé “taxa que un partit lliberal apuja contravenint els seus principis econòmics i el programa electoral amb el que es va presentar”.
Tot això, és per dir que avui, 1 de setembre del 2016, fa 4 anys justos que es va apujar l’IVA que afecta els productes i espectacles culturals. El temps en què vivim, ens fa córrer i consumir la informació a velocitats de 300 megues i per tant, oblidar-nos de coses com aquesta.
Però tu, estimat lector, has de saber que en aquests 4 anys, la mesura impulsada pel Ministre en (dis)funcions Montoro ha fet caure el consum de teatre, de música en directe, de cinema... per citar només alguns sectors.
És clar que si tenim en compte que el mateix ministre va dir que el problema no era l’IVA si no la qualitat de les pel·lícules, potser no cal donar-li més voltes.
O sí! Perquè en aquests quatre anys, són les empreses i institucions culturals les que han assumit aquest augment d’IVA, patint-ne conseqüències nefastes i tot, amb l’objectiu d’intentar mantenir el preu de les entrades a nivells “pre-pujada” per no afectar encara més a les persones.
No cal dir que, com a TR3SC, no només reivindiquem que es torni a posar l’IVA per a productes culturals als nivells on era, sinó que exigim que no s’oblidin les incomptables promeses de rebaixar-lo per tal de seguir reivindicant-ho.
I ja que hi som, una reflexió: Com és que en les negociacions entre partits per investir un president, es parla de la unitat d’Espanya, la immersió lingüística i tants altres aspectes i mai no es parla d’aquest (permetin-me l’expressió) maleït “IVA Cultural”?
Per tal de representar-ho d’una manera clara, al butlletí d’avui mostrem què representa l’IVA actual i què representava abans de la pujada, respecte al preu d’una entrada. Així, amb dades, tot sembla més fàcil, oi?
Per Miquel Curanta, director del Club TR3SC
COMPARTEIX