El leitmotiv de la nova temporada del Palau de la Música Catalana és “Transformació”, ja que l’important d’assistir a un concert i gaudir de la màgia de la música és la transfiguració que es produeix dins nostre, a nivell emocional i d’aprenentatge. Us esbossem unes quants cites per tal que sortiu de la sala modernista transformats!
Com sempre, els cors continuen tenint especial rellevància, amb Simon Halsey al capdavant, Pablo Larraz com a director principal de l’Orfeó i Xavier Puig com a director principal del Cor de Cambra. Cinc de les millors batutes del món dirigeixen “la casa dels cants”, com Sir Simon Rattle, amb el Crist al Mont de les Oliveres de Beethoven el 21 de gener de 2020 (Palau 100), Sir John Eliot Gardiner amb la Novena de Beethoven amb el Monteverdi Choir i el Cor de Cambra del Palau, acompanyats de l’Orchestre Révolutionnaire et Romantique (14 de febrer de 2020, Palau 100+), Paul McCreesh, amb Les estacions de Haydn, per part del Cor Jove de l’Orfeó Català i Gabrieli Consort & Players (2 d’abril de 2020, Palau 100), Gustavo Dudamel i Fidelio, interpretat per l’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau, amb la Mahler Chamber Orchestra (14 d’abril a Palau 100 i posteriorment gira europea), i Zubin Mehta, que dirigirà la Tercera de Mahler, amb el Cor de Noies i el Cor Infantil de l’Orfeó Català i l’Orquestra Filharmònica d’Israel el 18 de setembre de 2019 dins de la temorada BCN Clàssics a L’Auditori.
Noms com Jordi Savall, Joyce DiDonato, Esa-Pekka Salonen, Lang Lang, Yuja Wang, Isabelle Faust, Anne-Sophie Mutter, Christian Gerhaher, Cecilia Bartoli, Khatia Buniatishvili, Sonya Yoncheva, François-Xavier Roth, Janine Jansen, Matthias Goerne, Grigory Sokolov, Alexander Melnikov o Philippe Herreweghe ompliran d’harmonia el Palau, que enguany té com a compositors convidats Jörg Widmann, que treballa amb collage i noves textures, i afirma: “Tinc una relació molt física amb la música que es percep en qualsevol klang (so)”, i Joan Magrané, geni revisitador dels gèneres amb una mirada al Renaixement que ens proposa una “música no per transmetre idees a força de conceptes, sinó per fer-ho a través d’imatges sensorials”.
Gaudirem de la Integral de les Simfonies de Beethoven amb Gardiner, entre el 9 i el 14 de febrer, Dudamel ens ofereix la Nit transfigurada de Schönberg i la Inacabada de Schubert el 15 d’abril de 2020, les dues passions de Bach aniran de la mà de Herreweghe i el Collegium Vocale Gent (19 i 30 de març de 2020) i Jordi Savall ens delecta amb l’Oratori de Nadal de Bach en dos sessions, el 17 i el 18 de desembre. Stravinski i el seu Sacre sonaran el 20 de març de 2020 amb Les Siècles i Isabelle Faust, sota la batuta de François Xavier Roth i tindrem dues cites amb Philippe Jaroussky, el 14 de gener amb lieder de Schubert i Schumann i el 21 de maig amb l’Ensemble Artaserse per interpreter àries de Händel, Vivaldi, Caldara i Porpora. El dia 24 del mateix mes, Araella Steinbacher, Matthias Goerne i Josep Pons amb l’Orquestra del GTL presenten Schrecker, Berg, Wagner i R. Strauss en un concert imperdible anomenat “Europa 1900”.
No podem oblidar el Cicle El Primer Palau, amb joves promeses, Intèrprets Catalans, en què subratllem la presència del Quartet Gerhard començant un projecte de llarg recorregut que enguany es materialitza en dos moments: el 15 de gener amb Mozart, Magrané i Beethoven i el 17 de juny amb Mozart, Guinjoan i Dvorák i les temporades de BCN Clàssics, Ibercàmera, Simfònics al Palau amb l’Orquestra Simfònica del Vallès i la temporada de l’Orquestra Simfònica Camera Musicae, que enguany presenta una doble cita amb els concerts per a piano i orquestra de Beethoven amb Paul Lewis al piano. T’hi apuntes?
Trobaràs més informació a Barcelona Clàssica!
COMPARTEIX