Si fa un mes us explicàvem quins són per nosaltres els espectacles més destacats del Grec 2018, avui és el vostre torn, el dels socis i sòcies! A poques setmanes de l’estrena de les primeres obres del festival, us hem preguntat quines són les propostes que vosaltres espereu amb més ganes. Coincidirà la vostra tria amb la nostra? Esteu a punt de descobrir-ho!
‘La resposta’, dirigida per Sílvia Munt, és l’obra que més destaquen els socis del TR3SC que ens han fet arribar les seves opinions. Per què? “Per la seva trama i per tots els artistes que hi surten”, assegura Cati Vives. “Per la temàtica”, afegeix Albert Hurtado. “Dins del Grec ciutat, he escollit aquesta obra bàsicament per la direcció de Sílvia Munt i pel repartiment. De l’autor hem pogut veure altres obres com ara ‘Traslations’ o ‘Dansa d’agost', recorda Josep Oliva. La presència d’Emma Vilarasau i David Selvas a l’elenc és una altra de les raons que dona Mario Zapa per anar a veure ‘La resposta’, que defineix com “una obra sobre la complexitat de les relacions humanes”. Estem segurs que estarà a l’alçada de les vostres expectatives! “Quan vaig llegir que no hi havia 'Nit de Musicals' al Grec (una de les nits que més esperava de l'any) em vaig enfadar... fins que vaig veure que el gènere segueix present al festival. I de quina manera! 'Carousel' (dirigit per Daniel Anglès) és un dels clàssics, clàssics, tan cars de veure”, ens explica Hebert Parodi, que no és l’únic soci que ha trobat a faltar una vetllada íntegrament dedicada als musicals en la programació d’aquest any. Molts heu decidit donar-li una oportunitat a ‘Carousel’ per a emplenar el buit que ha deixat la Nit de Musicals, i a hores d’ara ja us podem assegurar que no us decebrà. Com diu l’Hebert, "‘Carousel’ és “un musical dels que commou, amb tragèdia, segones oportunitats, to proper a l’òpera (no va estar lluny de ser-ho) i cançons meravelloses”. Mario Zapa el defineix com a “imperdible”, al temps que en destaca la presència de Nina, Anna Moliner, Ivan Labanda i Miquel Fernández en el paper protagonista. Albert Hurtado i Josep Oliva ens han donat dues raons per anar a veure ‘El poema de Guilgamesh, rei d'Uruk’. Per una banda, cap dels dos es vol perdre l’obra inaugural del festival; veure-la “ja gairebé és una tradició”, comenta l’Albert. Per l’altra, tant Josep Oliva com Albert Hurtado consideren que el fet que una producció corri a càrrec de La Perla 29 és sempre una “garantia”. No són els únics que destaquen la capacitat d’Oriol Broggi i el seu equip de produir peces úniques, escenogràficament i dramatúrgicament parlant. Mario Zapa, per exemple, ens explica que aquest any tornarà a veure ‘Bodas de sangre’. En destaca “la música en directe, les interpretacions de tots però especialment de Nora Navas i Clara Segura i tot l'univers lorquià amb la mirada de La Perla”. Un “imprescindible”, conclou. “Tot i l'inconvenient de l'idioma (alemany) encara que amb subtítols, m'ha semblat interessant incloure-la per veure el treball d'aquesta directora, Katie Mitchell”, ens explica Josep Oliva. Inspirada en l’obra de l'austríaca Elfriede Jelinek, guanyadora del Premi Nobel de literatura l’any 2004, aquesta peça recrea “el mite d’orfeu en clau feminista”, en paraules d’Hebert Parodi. “Per mi és el de menys, tinc moltes ganes de veure la posada en escena, crec que amb aires operístics i amb ús intensiu de vídeo en directe. Tota una experiència, segur”, explica aquest soci. D’‘Humans’ n’heu destacat l'argument, la direcció i l’elenc. La raó per la qual Cati Vives l'ha triada, per exemple, ha estat "la trama sobre una família irlandesa als Estats Units i els seus secrets ben amagats, així com “tots es artistes que hi surten”. Mario Zapa ho subscriu: “El director és Mario Gas i per mi és una garantia de bon teatre. Conec el text d’Stephen Karam i és una radiografia molt certera sobre les imperfeccions i els secrets d’una família” que, com bé explica en Mario, podria ser la de tots. El punt de partida? Un sopar d’Acció de Gràcies d’una família d’origen irlandès que, per primera vegada, no té lloc a la casa familiar de Pennsylvania, sinó a Chinatown. L’encisadora proposta de la companyia quebequesa és un dels espectacles circenses que més ha cridat l’atenció dels socis. Així en parla Mario Zapa: “La proposta de circ que he escollit ve del Canadà amb una companyia de la qual tinc molt bones referències. Una festa per gaudir de la cultura i amb música!”. “Un dels imprescindibles d’aquest Grec”, assegura Josep Oliva, "amb una de les millors companyies mundials, els canadencs Cirque Alfonse”. “La Danesa (enyorat 'Un disgust danès') s'apropa a Saramago i la seva visió càustica i crítica del poder i com es materialitza contra els ciutadans. En unes eleccions, la majoria de votants voten en blanc, el pitjor càstig possible pels polítics. S'inicia, clar, una cacera dels responsables de l’ultratge al sistema”. Hebert Parodi resumeix així l’essència d’aquesta adaptació d’una de les millors novel·les del premi Nobel José Saramago. “Amb els temps que estem vivint, amb tanta incertesa política, pren màxima importància la seva escenificació”, conclou Mario Zapa. Jan Fabre torna a Barcelona amb un espectacle extravagant i surrealista que evoca des de diverses perspectives l’esperit de la nació belga. “Jan Fabre és un del millors artistes multidisciplinaris a nivell europeu. És tot un luxe poder gaudir d'ell al Grec d'aquest any!”, comenta Mario Zapa. Josep Oliva, que qualifica Fabre de “geni”, destaca “la peculiar forma de fer teatre surrealista, provocador i irònic i de gran bellesa visual” del creador. Coloms, ciclistes i majoretes campant per damunt de l’escenari, cançons de Raymond van het Groenewoud, música d'Andrew James Van Ostade... ‘Belgian rules’ és l'espectacle dels amants de l'eclecticisme, l'experimentació i les avantguardes! ‘Minuit’ és “una barreja de dansa i circ contemporani francès amb una gran càrrega poètica”, explica Josep Oliva. “Sí, sona a ja vist o a qualsevol espectacle de circ actual, però tot el que he llegit és que és diferent”, afegeix Hebert Parodi. “Yoann Bourgeois s'apropa amb humor i psicologia (i arpa!) a aquell moment on tot just assolit el punt més alt, hi ha un instant de suspensió i comença la caiguda. Tot un referent del circ europeu”, conclou aquest soci. La recerca de noves formes de moviment en el circ és una constant en la carrera de Bourgeois, autor d’espectacles com ‘Cavale’, ‘L’art de la fugue’ o ‘Wu-Wei’. Després d’’Èdip’, una de les obres més recomanades pels socis del TR3SC, aquest estiu arriba ‘Filoctetes’, també de Sòfocles. “Teatre grec al Grec”, com bé remarca Mario Zapa. Josep Oliva destaca, a més, la direcció de Jordi Casanovas, l’escenografia de Paco Azorín i el repartiment, format per Pedro Casablanc, Féliz Gómez, Pepe Viyuela, Samuel Viyuela i un cor d’actrius i cantants. Una obra sobre ètica i poder convenientment actualitzada als nostres temps que no deixarà ningú indiferent.'La resposta' – a la tria de Cati Vives, Albert Hurtado, Mario Zapai i Josep Oliva
'Carousel' – a la tria d’Albert Hurtado, Mario Zapa, Josep Oliva i Hebert Parodi
'El poema de Guilgameix' - a la tria d’Albert Hurtado i Josep Oliva
'Ombra (Parla Eurídice)' – a la tria de Josep Oliva i Hebert Parodi
Humans – a la tria de Cati Vives i Mario Zapa
'Tabarnak' – a la tria de Mario Zapa i Josep Oliva
'Assaig sobre la lucidesa' – a la tria de Mario Zapa i Hebert Parodi
'Belgian rules' – a la tria de Mario Zapa i Josep Oliva
'Minuit' – a la tria de Josep Oliva i Hebert Parodi
'Filoctetes' – a la tria de Mario Zapa i Josep Oliva
COMPARTEIX