Carlus Padrissa és un dels directors de la Fura dels Baus i ideòleg de l'espectacle 'Carmina Burana'. Un dels seus espectacles més vistos dels últims anys i que ens presenta una 'Carmina Burana' trepidant, en la qual l'espectador, a través de poderoses escenes, efectes especials i, fins i tot, fragàncies primaverals, se submergeix en la contundent i visceral música de Carl Orff. Sobre l'escenari, un cilindre de deu metres de diàmetre embolica literalment l'orquestra, mentre els cantants i les imatges projectades sobre aquest il·lustren l'obra de principi a fi. Una lluna gegant, el desglaç, cascades d'aigua, èxtasi floral, una verema en directe, vi, aigua i foc. Un espectacle que ja han vist més de 100.000 espectadors i que es podrà tornar a veure a Barcelona a partir del 16 de març al Teatre Tívoli.
Què en queda del inicis de la Fura del Baus?
Crec que ens queda la voluntat d'assumir nous reptes. El meu repte és aconseguir crear espectacles immersius dins el món de l'òpera. Crear espectacles que penetrin als espectadors per tots els sentits, fins a aconseguir que visquin una experiència global.
Com funciona la Fura dels Baus i com us organitzeu els directors artístics que en formeu part?
Som un col·lectiu de sis directors que treballem junts i per separat. Mentre portem un espectacle de gira, la resta treballen en altres projectes: fem des de música, teatre físic, macro espectacles, cursos de formació, òperes i, fins i tot, cine.
Com ha estat l'entrada al món de l’òpera?
Hi entrem per la voluntat d’assumir nous reptes. M’agrada que l'òpera sigui una barreja multidisciplinar de música, poesia, teatre, plàstica i llum.
Per què vareu escollir 'Carmina Burana'? Com és la 'Carmina Burana' de la Fura del Baus?
Vam escollir Carmina Burana perquè és una obra ja creada i ja tens inspiracions per treballar-hi, parteix d’un text poètic de fa 800 anys que parla de la vida i dels plaers terrenals de l’amor i el desig. Carl Orff va subtitular aquesta cantata escènica com a cançons laiques per ser cantades, juntament a instruments i imatges màgiques. Per això, amb el meu equip -el Chu Uroz, el David Cid, el Jaume Grau, la Zamira Pasceri, la Melani Schroeder i el Josep Vicent- busquem crear aquestes imatges submergint els cantants a l'aigua o volant per l’aire en escenografies de llum. 'Carmina Burana' és una experiència total en què el públic gaudirà tota l’hora i quart de representació.
Quins altres projectes teniu en ment?
El nostre pròxim projecte és E.P.I.C.A, un espai de producció i creació artística a una nau de Badalona. Amb el Pep Gatell volem donar molta importància a la producció, els 'teatreros' tenim moltes idees però ens fan falta productors i mànagers...
COMPARTEIX