
Barrocotout · FeMAP
- 27 de juliol de 2024
- Església de Santa Coloma
- EXCLUSIU SOCI PLUS
DESCRIPCIÓ
Després del govern de l'arxiduquessa María Isabel d'Àustria, amb preferència per l'antic estil barroc francès, Carlos Alejandro de Lorena, que va governar els Països Baixos austríacs des de 1741 fins a 1780, va impulsar l'aparició de nous compositors innovadors i amb molt de talent. Entre ells destaquen Henri-Jacques de Croes i Pieter van Maldere, mestre i deixeble respectivament. De Croes, que havia passat els inicis de la seva carrera a Frankfurt en la moderna orquestra de Thurn und Taxis, va rebre influències de l'escola de Mannheim i del nou gust galant que s'estenia per Europa. Però durant la segona meitat del segle XVIII no sols van canviar els gustos musicals sinó que també es van produir transformacions en l'ordre social. En aquest context, de Croes va voler canviar i professionalitzar l'orquestra: aconseguir drets per als músics, establir assajos regulars i realitzar audicions per a triar als millors intèrprets. Va ser així com va descobrir a Pieter van Maldere, a qui va formar com a violinista i compositor. El gran talent de Maldere li va conduir molt jove a l'orquestra de la cort de Carlos Alejandro de Lorena i a rebre nombroses invitacions per a viatjar per Europa, en particular a París, on va prendre part del Concerts Spirituels.
INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT
La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.
COMPARTEIX